Review: The Lion King

You either love it or you hate it. Althans, als je de recensies van de critics moet geloven. De remake van Jon Favreau krijgt óf een 10 óf een 1. Er lijkt geen middenweg te zijn. Gelukkig zitten er nu het normale publiek ook naar de film kan gaan wat normalere cijfers tussen. Tijd om zelf even te kijken wat wij het waard vinden.

Voor wie het niet kent: leeuwenwelp en troonopvolger Simba (JD McCrary/Donald Glover) is een super schattig, maar ook eigenwijs type wat vindt dat hij alles kan en mag, omdat hij later toch koning wordt. Zijn vader Mufasa (James Earl Jones) probeert hem daar wat wijzer in te laten worden en zijn oom Scar (Chiwetel Ejiofor) kan alleen maar denken aan het feit dat hij nu niet meer de eerstvolgende lijn voor de troon is. Het noodslot slaat toe waardoor Simba moet vluchten en zelf moet leren hoe je een moedige leeuw wordt.

Wat voor vrijwel elke Disney remake geldt, geldt ook voor The Lion King; als je de tekenfilm leuk vond, dan zal je deze ook vermakelijk vinden. Er is hier en daar wat veranderd en de pratende, zingende (soort van) real life dieren zien er best natuurlijk uit. Behalve Zazu (John Oliver); hij maakt grapjes of is bang, maar dat zie je niet aan z’n gezichtsuitdrukkingen. Bij de rest zie je dat nog een beetje. De film is grappig en aandoenlijk, maar dat kan geen verrassing voor je zijn.

Het is vreemd dat iemand hier een 1 voor zou geven. Het is geen slechte film. Een 10 is dan ook weer aan de hoge kant. Het is ook weer niet een briljante film. Het visuele gedeelte is geweldig. Het blijft verbazingwekkend om te zien wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is. Als jij je over het feit heen kan zetten dat je niet een heel ander verhaal te zien krijgt en het niet erg vindt dat de dieren soms emotieloos voor zich uit staren dan heb jij een prima avond.

Score: 7