Review: Secret Obsession

Als je van plan bent om deze film te gaan kijken, kijk dan niet vooraf al naar de trailer. Heb je de trailer al gezien? Dan kan je net zo goed de film overslaan. Het blijft gissen waarom Netflix het een goed idee vond om heel veel (maar dan heel veel) weg te geven in de trailer.

Jennifer (Brenda Song) raakt betrokken bij een auto-ongeluk en verliest daardoor haar geheugen. Haar liefhebbende man Russel (Mike Vogel) zorgt voor haar in hun berghuis zo lang ze dat nodig heeft. Maar hij is ook wel erg bezitterig; als hij er niet is wordt ze opgesloten en een telefoon heeft ze ook niet echt nodig, toch? Vreemd gedrag, Russel. Heel vreemd gedrag.

In het verleden zijn er films geweest die ongeveer hetzelfde plot gebruikten en er komische of romantische draai aan geven. Netflix heeft het wat dat betreft aan het rechte eind, want er is niks romantisch of komisch aan deze situatie. Zonder al te veel weg te geven; het is ronduit creepy.

Mocht je de trailer al gezien hebben dan is er vrijwel geen spanning te beleven aan de film. Je weet al wie iets gedaan heeft en wat er aan de hand is. Ergens probeert de film nog om een ander personage verdacht te maken, maar dat kan je dan gewoon niet meer serieus nemen. Je zou denken dat het zonde is. Maar nee, ook als je de trailer niet gezien hebt, is de film niet om over naar huis te schrijven.

Er klopt niks van; kapotte auto’s waar de ruitenwissers het wel van doen; Jennifer die na het ongeluk als onbekend naar de OK wordt gebracht, maar twee seconden later wel bekend is om één of andere reden; en wellicht dat het aan ons ligt (want wij zitten natuurlijk niet zo in die scene) maar als je een lijk begraaft dan doe je dat ver onder de grond en niet op de grond met wat zand eroverheen. Maar we kunnen ons vergissen.

Dan is er nog Detective Frank Page (Dennis Haysbert), die uiteraard een trauma heeft opgelopen in het verleden. Volgens zijn collega’s kan hij beter met vakantie of pensioen ‘in deze week’. Er wordt een klein beetje aandacht besteed aan zijn trauma, maar al gauw blijkt dat alleen maar te bestaan zodat deze detective ‘in deze week’ wat te doen heeft. Ondanks dat de zaak van Jennifer en zijn trauma totaal niet op elkaar lijken, bijt hij zich hier toch in vast. Aan de ene kant fijn dat iemand wil uitzoeken wat er tijdens het auto-ongeluk van Jennifer gebeurd is, aan de andere kant: schrijf toch eens wat origineler, scriptschrijvers!!

Netflix kan het echt beter bij series houden, want deze kan regelrecht op het lijstje slechte thrillers van Netflix. Sla deze dus maar over. Of nee, kijk ‘m toch en kom daarna met ons mee klagen.

Score: 4