5 retemoeilijke games waar wij helaas het einde nooit van zullen zien

Ik heb vanochtend eindelijk XCOM 2 uitgespeeld, bekend om een diep turn-based shooter systeem en de hoge moeilijkheid. Daar ben ik zeker trots op, maar er zijn ook genoeg games waar ik helaas voor het einde de handdoek in de ring moest gooien. Bloodborne en XCOM zijn gelukt, maar hier zijn vijf games waar ik de finale helaas moest missen.

©Platinum Games

Metal Gear Rising: Revengeance
Deze Metal Gear Solid spinoff is gemaakt door Platinum Games. Deze developers staan bekend om hectische actie, hoge moeilijkheid en een bonkers verhaal. Dit zit ook allemaal in MGR:R, waarin je een cyborg ninja bent en het opneemt tegen grote legers, ontploffende gebouwen en… robotkoeien. Bruut moeilijk en helaas kreeg ik nooit de ontwijk/parry timing onder de knie en zal ik altijd vast blijven halverwege de game.

©SEGA

Alien Isolation
Deze moest ik de eerste keer opgeven, maar niet omdat ie te eng was of te moeilijk. Ik heb namelijk iets raars “in real life”, waardoor ik moeite heb met navigeren in het donker. Normaal niet een enorm probleem, maar wel als je op een ruimteschip IN HET DONKER vastzit. Ik bleef maar verdwalen zonder ook maar de Xenomorph tegen te komen. Misschien nog gênanter dus. Deze moet ik absoluut nog een kans geven.

©Capcom

Super Ghouls ’n Ghosts
Een heerlijke oldschool game voor de Super Nintendo. De term ‘Nintendo Hard’ is zeker van toepassing hier: Een beperkt aantal levens, een hoge moeilijkheidsgraad en de kicker: Als je na veel moeite het einde hebt gehaald krijg je de boodschap dat je het allemaal nog een keer moet doen. En dat allemaal zonder tussendoor op te kunnen slaan. Laten we dus maar zeggen dat dit mij nooit gelukt is (al heb ik het eerste einde ooit met veel moeite voor elkaar gekregen!)

Super Meat Boy
Een platformer speciaal gemaakt voor mensen die games als Ghouls ’n Ghosts misten. Enorm moeilijk, maar waar je wel gelukkig tussendoor autosaves hebt. Zelfs onder trophy hunters is het zeer zeldzaam om het einde gehaald te hebben, dus mocht je een hele zeldzame trophy willen halen, pik deze op!

©Square Enix

Ehrgeiz
Deze oldschool beat ‘m up was deels Tekken, Super Smash Bros en deels Final Fantasy. Lastig om deze in een hokje te plaatsen. Er waren twee main modes waarop je deze game kon spelen: Het vechten (eitje, zelfs met alle verschillende personages gehaald) en de dungeon crawler. Dit is een redelijk unieke game waarin je steeds dieper ondergronds gaat om mysteries op te lossen. Supertof maar ook onvergeeflijke moeilijkheid. En helaas zal ik het einde nooit halen omdat ik mijn kopie van de game heb uitgeleend en in de tussentijd ben verhuisd en geen contact meer heb met de huidige eigenaar (Roxanne, laat je horen!)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook wij maken gebruik van cookies. Lees even verder als je daar meer over zou willen weten. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten